Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hra o trůny

Včera jsme s manželem koukali na dlouho očekávaný třetí díl poslední série Hry o trůny. Dlouho očekávaný, protože první dva díly jinak brutalitou a akcí nacpaného seriálu vyznívaly jako (hodně nudný) pokus o sebeparodii.

Hrdinové si naposledy zasouložili, naposledy si navzájem hleděli do očí, naposledy si zazpívali temnou píseň v pospolitém kruhu před zapáleným krbem a podobně. Byla jsem zvědavá i proto, že už v době odvysílání epizody moji přátelé neskrývali zklamání – akce sice nechyběla, ale pod rouškou noci toho prý ze závěrečné bitvy zloduchů a klaďasů moc vidět nebylo.

Jaké bylo moje překvapení, když jsem záhy dospěla k přesvědčení, že vidět toho je na můj vkus až příliš! Useknuté hlavy střídaly záběry na obživlé mrtvoly vytrhující matkám z náruče nemluvňata. Komparzisté lítali vzduchem a ne vždy se jim to povedlo se všemi tělesnými údy pohromadě. Když došlo na závěrečné titulky, seděla jsem stočená v klubíčku a nervozitou si okusovala nehty. „Vždyť ani neumřel nikdo důležitej!“ chláholil mě manžel. Myslel tím, že přežila hlavní hrdinka s blonďatou hřívou a s velkým poprsím. „Vždyť tam umřely statisíce lidí včetně dětí!“ namítla jsem dílem rozrušeně a dílem vyčítavě. Můj televizní nevkus by rozhodně víc potěšila epizoda ze Sexu ve městě. „Ale to je jen jako!“ namítal manžel a měl samozřejmě pravdu. Jenže málo platné, moje katastrofické vize to nezaplašilo.

Nedávno jsem totiž četla rozhovor s předním klimatologem, který časy budoucí líčil jako takovou Hru o trůny, akorát že trůny nahradil pitnými zdroji vody. Čeká nás krvavá budoucnost bez výdobytků civilizace, na jaké jsme zvyklí. Žádná snadno dostupná elektřina, svoboda tisku, demokracie, Instagram nebo zamražená pizza Hawai. Žádné HBO a seriály plné násilí. Místo televize postačí poodhrnout závěsy na okně.

„Jenže to není jenom jako! Bude válka a přesně takhle to bude vypadat. A co pak bude s Tedíkem?!“ vedla jsem si svoji a byla jsem sama překvapená, kam až jsem se dostala od postoje „žijeme jen jednou, tak ať to stojí zato“. Ne že bych byla zase tak nezodpovědná. Třídíme odpad, záchod myju i přes nedůvěřivý poznámky tchýně ekologickým přípravkem a zásadně jezdíme MHD. I když to poslední taky trochu souvisí s tím, že jsem jako těhotná zacouvala do příkopu a od té doby se bojím řídit. Ovšem snaha myslet na planetu Zemi a budoucí generace teď jaksi dostala mnohem konkrétnější obrysy.

Rozhodla jsem se, že si k narozeninám nadělím kurz potápění. Kdybych dárek nechala na manželovi, dostanu předplatné časopisu o počítačových hrách, a taky to byl můj dlouholetý sen. Jenže kamarádka mě varovala, že potápěčský oblek je šeredný. A taky při potápění umřel její známý. První, co mě napadlo, nebylo: „Co když se mi něco stane?!“, ale: „Chudák Tedík, sirotek a na hospodský stravě!“

Nedostatek spánku a poblinkaná pohovka jsou změny pouze dočasné (to druhé může zažít revival s příchodem puberty), ale ztráta sobecké bezstarostné mysli je bohužel celoživotní.

Autor: Barbora Balková | čtvrtek 2.5.2019 11:05 | karma článku: 12,14 | přečteno: 649x
  • Další články autora

Barbora Balková

Rodičovská dovolená? Ideální příprava na pandemii!

Roky tvrdého výcviku se vyplatily. Kdo je v dnešní době připravený na současnou situaci lépe než matka na rodičovské dovolené?

13.3.2020 v 20:36 | Karma: 17,08 | Přečteno: 542x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Tak akorát hřejivý vánoční příběh

Jak jsem oproti běžnému předpokladu tu pravou lásku a mezilidské pochopení poznala až díky předvánoční honbě za slevami.

15.12.2019 v 14:08 | Karma: 10,33 | Přečteno: 333x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Imaginární milenci

Aneb podrobné a kolektivní zamyšlení nad otázkou: „Proč jsem si já nešťastná nevzala Pištu Hufnágla?“

8.12.2019 v 21:57 | Karma: 21,54 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

My se teda taky omlouváme!

Po shlédnutí známého videa, ve kterém se řada žen omlouvá mužům (svým, cizím, všem), jsme se chytily za nos a uvědomily si, že teď je řada i na nás.

17.11.2019 v 16:30 | Karma: 37,63 | Přečteno: 6916x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Matka fúrie

Mnohé z nás díky permanentnímu vyčerpání a náhlému styku s dalšími rodiči objevují netušené hloubky své vlastní agresivity. A co teprve, když se to zkombinuje s národním komplexem.

10.11.2019 v 21:47 | Karma: 21,72 | Přečteno: 897x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1380x
Tak hlavně jsem matka, že. Lovím v paměti, že jsem měla ráda indický filmy, ale teď se jejich stopáž překrývá se separační úzkostí syna. Vždycky jsem ráda jedla, akorát o dost hodnotněji než teď. Jo a taky jsem sportovala a fakt tím nemyslím současný turistický výšlapy do Billy.

Seznam rubrik