Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Plaveme v tom

Dítě moderní doby je taková tabula rasa, dalo by se říct. Prostě co na něj nezapíšeš, to tam není, takže matky zapisují horem dolem. V praxi je tím myšleno plavání nebo cvičení s dětmi.

V případě cvičení se utvoří magický ženský kruh, zakřičí se heslo „kojme svorně“ a pak se Anička nebo Pepíček připlácne na velký gymnastický balón a podporují se ve správném držení těla. Nebo strachu z výšek, nikdy nevíš. Matky na podobná setkání žene nejenom touha socializovat se, ale také regály plné knih o psychomotorickém vývoji. Na doporučení kamarádky jsme si jednu opatřili taky, abychom se dozvěděli, že existují zhruba dva správné způsoby, jak držet dítě. Pokud ho držíte jinak, upadne mu hlava. Ne, kecám, ale bude mít prej doživotní následky, a to ne ledasjaký. Autorka šermovala s představami jako šikanované dítě, které propadá, kulhá a nejpozději v šestnácti začne experimentovat s drogami. Takže je jasné, že jestli chcete mít malého programátora nebo architekta, měli byste si pořídit balón.

My jsme začali s plaváním, a to ze dvou prostých důvodů. Jednak synkovi se rozvinula další stránka osobnosti, schopnost nudit se. Svojí nudou dokáže zabavit tři lidi na plný úvazek. Voda ho jako jedna z mála věcí baví, což se pozná tak, že když ho dáte do vaničky, zuřivě kope, dokud nejsem úplně durch a vanička úplně na suchu. Navíc kurzy probíhají také individuálně, tudíž odpadá nutnost společenské konverzace - na kterou po čtyřech měsících mateřské stejně nemám.

První lekce začala slibně. Posadili jsme se do čekárny vedle místnosti s bazénem, zatímco za dveřmi hystericky ječelo dítě. Povzbudivě jsem mrkala na synka a nešetřila výrazy jako: „Jéé, miminko, něco se mu asi nelíbí, cooo?“ Synek však nereagoval, vyvalil oči a nervózně koutkem úst ožužlával popruh nosítka. V tu ránu se zpoza dveří vynořila žena v batikované sukni a houpala v náručí značně rozmrzelé dítě velké asi jako noha našeho chlapečka. Synek vytřeštil oči ještě víc a do nosítka se rovnou zakousnul. V místnosti s bazénem se uvolnilo místo, kecla jsem tudíž synka na přebalovací pultík, ze kterého mu visely nožičky, a nadále nadšeně trylkovala. Sice mi to nežral, ale zaujal vstřícný postoj a prohlížel si vykachlíkovanou místnost.

„Je ňákej nejistej,“ vyhodnotila správně instruktorka a jala se odnášet synka na druhý konec místnosti. Stále jsem vysílala povzbudivé úsměvy, zatímco byl syn s přestávkami namáčen do vody. „Na konci kurzu se naučí potápět,“ ozvalo se s neskrývaným nadšením. Trochu mi zatrnulo, ale ihned mě napadlo, že v nejhorším případě vezmeme roha. A v ten okamžik přišla poněkud předčasně avizovaná lekce potápění. „No jo, víte, von je hrozně těžkej,“ povzdychla si instruktorka, zatímco se syn snažil vykašlat nalokanou vodu. Pokoušela jsem se zahrát roli „vůbec-nejsem-hysterická-matka“ a začala přemýšlet, jestli je lepší mít dítě na perníku nebo utopený.

Lekce skončila a zatímco jsem rvala kroutící se dítě do připraveného oblečení, vyslechla jsem si jako bonus přednášku na téma, jak správně manipulovat s kojencem. Prý to není běžnou součástí kurzu, ale že jsem to já…Když jsem se pak mokrá z půlky potem a z druhé vodou z bazénu šourala k zastávce MHD, říkala jsem si, že v tom evidentně plaveme všichni. Někdo teda víc.

Autor: Barbora Balková | středa 1.5.2019 15:28 | karma článku: 9,30 | přečteno: 307x
  • Další články autora

Barbora Balková

Rodičovská dovolená? Ideální příprava na pandemii!

Roky tvrdého výcviku se vyplatily. Kdo je v dnešní době připravený na současnou situaci lépe než matka na rodičovské dovolené?

13.3.2020 v 20:36 | Karma: 17,08 | Přečteno: 542x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Tak akorát hřejivý vánoční příběh

Jak jsem oproti běžnému předpokladu tu pravou lásku a mezilidské pochopení poznala až díky předvánoční honbě za slevami.

15.12.2019 v 14:08 | Karma: 10,33 | Přečteno: 333x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Imaginární milenci

Aneb podrobné a kolektivní zamyšlení nad otázkou: „Proč jsem si já nešťastná nevzala Pištu Hufnágla?“

8.12.2019 v 21:57 | Karma: 21,54 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

My se teda taky omlouváme!

Po shlédnutí známého videa, ve kterém se řada žen omlouvá mužům (svým, cizím, všem), jsme se chytily za nos a uvědomily si, že teď je řada i na nás.

17.11.2019 v 16:30 | Karma: 37,63 | Přečteno: 6916x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Matka fúrie

Mnohé z nás díky permanentnímu vyčerpání a náhlému styku s dalšími rodiči objevují netušené hloubky své vlastní agresivity. A co teprve, když se to zkombinuje s národním komplexem.

10.11.2019 v 21:47 | Karma: 21,72 | Přečteno: 897x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Jak jsem se stala biomatkou

Jsem biomatka a lesana. Občas zachraňuji pralesy a taky žížaly po dešti. Chtěla bych se tímto hluboce omluvit celé společnosti.

5.10.2019 v 16:20 | Karma: 22,70 | Přečteno: 1342x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Zázračný vejce

Jedna taková univerzální otázka provází dítě jen s nepatrnými obměnami až do dospělosti. Charakterizuje ji úvodní „A už...?“ a může nabývat hned několika významů.

28.7.2019 v 19:27 | Karma: 9,25 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Dítě v každém z nás

Původně jsem chtěla psát o něčem jiném. Zážitků mám totiž na rozdávání, protože kvůli havárii vody bydlíme už skoro měsíc po příbuzných.

20.7.2019 v 10:24 | Karma: 10,39 | Přečteno: 334x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Cáky cáky na majáky

Nalijme si čistého vína, pod záštitou žádoucího psychomotorického vývoje mimina praskají kurzy plavání ve švech, přitom patřičný rozvoj potřebují spíše matky.

14.6.2019 v 16:56 | Karma: 15,05 | Přečteno: 503x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Damn Amsterdam

Všude se dočtete, že dítě není na překážku "normálnímu" životu. S dětmi se dá kupříkladu cestovat, akorát musíte uzvednout balík plen navíc. Je to pravda? Tak napůl...

9.6.2019 v 22:25 | Karma: 10,56 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Hysterióza

Když jste v jiném stavu, všechno je jinak. Třeba i s jídlem. Zezačátku si ho moc neužijete a později...vlastně taky moc ne.

1.6.2019 v 15:14 | Karma: 12,42 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Já na to mám

Dnes jsme se vypravili na svatbu, protože dítě přece není na překážku běžnému životu, ba naopak! Život s ním je jedinečné obohacení jinak příliš poklidného a nudného života.

25.5.2019 v 22:07 | Karma: 15,52 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Sama doma

Feminismus dnes platí pomalu za sprosté slovo a tak kdejaká celebritka vykřikuje: „Já si jako nemyslím, že by měl chlap ženskou mlátit nebo tak, ale jako nejsem zase žádná feministka, abyste si nemysleli!“

18.5.2019 v 16:37 | Karma: 18,14 | Přečteno: 731x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Vážené dámy

Když jsem byla hodně mladá, odhadem jedny rovnátka a dva pupínky, byla jsem přesvědčená, že mně teda těhotenství postavu nezdeformuje.

11.5.2019 v 10:22 | Karma: 22,42 | Přečteno: 968x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Hra o trůny

Včera jsme s manželem koukali na dlouho očekávaný třetí díl poslední série Hry o trůny. Dlouho očekávaný, protože první dva díly jinak brutalitou a akcí nacpaného seriálu vyznívaly jako (hodně nudný) pokus o sebeparodii.

2.5.2019 v 11:05 | Karma: 12,14 | Přečteno: 649x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Vysosaná matka vol. II

Pravděpodobně je to dost překvapivé, ale kojím i nadále. Dříve jsem zatínala zuby s povzbudivou myšlenkou „vydržím to do tří měsíců, a pak se uvidí“, teď posouvám horizont vidiny lepších zítřků na šest měsíců.

28.4.2019 v 16:43 | Karma: 15,12 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Gorily v mlze

Žijeme v postmoderní společnosti, ve který prostě neexistují jednoznačný manuály na život (a zrovna tak i pro mateřství).

22.4.2019 v 11:03 | Karma: 12,51 | Přečteno: 236x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

No kidding

Existují kultury, které děti doslova zbožňují. Vlastně se dá říct, že po celým světě jsou dospělí z dětí úplně unešený, až na jednu jedinou výjimku. Tu naší – euroamerickou.

17.4.2019 v 13:27 | Karma: 14,35 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

Míchaný vajíčka

Tento příspěvek je určený výhradně pro ženské, mateřstvím poznamenané čtenářstvo. Já vás varovala předem!

11.4.2019 v 13:02 | Karma: 13,68 | Přečteno: 720x | Diskuse| Ona

Barbora Balková

I ptáčkové sladce již sní

Jestli potřebujete pár tipů, jak uspat miminko, tady je nehledejte. Pokud vás však zajímá, co mají společného kojenec a papoušek, čtěte dále!

30.3.2019 v 22:07 | Karma: 13,59 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1380x
Tak hlavně jsem matka, že. Lovím v paměti, že jsem měla ráda indický filmy, ale teď se jejich stopáž překrývá se separační úzkostí syna. Vždycky jsem ráda jedla, akorát o dost hodnotněji než teď. Jo a taky jsem sportovala a fakt tím nemyslím současný turistický výšlapy do Billy.

Seznam rubrik